LEVERANSKOSTNADER TILL HEM ELLER ARBETE!
Färsk och leveransgaranti
Vi skär din ost färsk från kniven och förpackar osten snyggt i vakuumet. (Om du inte köper hela ostar.) När osten har dammsugits har den en hållbarhet på 7-8 veckor. Osten skickas kyld med hjälp av ett kylpaket och en isolerad fraktlåda. På så sätt kan vi förse dig med optimal färskkvalitet och du kan njuta av din oststund.
Alla paketförsändelser inom EU och över hela världen är 100 % försäkrade, så vi erbjuder 100 % leveransgaranti.
Du kan alltid följa ditt paket noggrant via track and trace, så att du är väl informerad när ditt paket kommer att levereras.
Miljövänlig frakt
Miljövänlig frakt blir allt viktigare för oss och våra kunder. Det är därför vi skickar din beställning i en förpackning gjord av återvunnen kartong. Du kan dessutom återanvända de medföljande kylpaket. På så sätt hjälps vi åt att arbeta för en hållbar framtid.
Extra fraktkostnader för avlägsna områden
Tyvärr händer det ibland att din adress ligger utanför de standardrutter som paketleverantörerna använder. I sådana fall tillkommer extra kostnader för avlägsna områden. Vi vidarebefordrar dessa kostnader direkt till våra kunder. Om dessa kostnader gäller kommer de att visas i kassan. Kontrollen görs utifrån postnummerområdet.
Leveranskostnader inom EU
För fraktkostnader: kolla kundvagnen eller checka ut.
Leveranskostnader för resten av världen (utanför EU)
Verktyg för Uträkning av Leveranskostnader
Vänligen välj produkterna och lägg dem i varukorgen. Gå sedan till varukorgen och välj ditt land. Du kommer då se priset för leverans.
När skickas beställningar?
Vi informeras automatiskt så fort som du slutfört din beställning och betalning på vår webbsida. Vi reserverar 3 till 4 dagar för att behandla din beställning. Vid den icke troliga händelsen att en vara är slut i lager så kommer leveranstiden högst utökas med ytterligare 5 arbetsdagar. Om en artikel inte kan skickas inom 8 arbetsdagar så kommer du omedelbart informeras.
Summeringen nedan tillhandahåller en indikation om leveranstider i arbetsdagar för ett antal vanliga destinationer. Leveranstider är indikationer - inte garantier. Paket kan oväntat fördröjas i Posten. Vi har ingen kontroll över detta.
Viktigt
Vi ber våra kunder om ett telefonnummer som vi kan ange på paketen, vilket försäkrar att det kan levereras om leveranspersonen inte kan hitta adressen; sådana paket levereras även snabbare än paket utan telefonnummer. Om du inte vill uppge ett telefonnummer så är det inget problem för GoudaOstShop.se. Vänligen notera att ytterligare leveranskostnader måste tas ut för återsändning av beställningen om leveransen återlämnas på grund av att adress inte kunde hittas. Vi är säkra på att du förstår att vi gör allt vi kan för att tillhandahålla ordentlig vägledning för din leverans.
Förklaring av leveranskostnader
Leveranskostnader på GoudaOstShop.se består av leveranskostnader från DHL, ytterligare tjänster från DHL, samt paketeringskostnader. Alla leveranser kommer med transportförsäkring som en självklarhet. I händelse av förlust så varierar ersättningen mellan länder, men kommer aldrig överstiga 146 euro.
Bevakning och Spårning
Alla leveranser har en kod för Bevakning och Spårning som endast är åtkomlig för dig och GoudaOstShop.se genom en säker internetuppkoppling. Efter att ha skickat ett paket kommer du få ett e-post innehållande koden för Bevakning och Spårning.
Paket
Maxvikten för ett paket är 28 kilogram; leveranser som består av flera varor med en vikt över 31 kilogram kommer delas upp på flera paket. Du kommer självklart inte behöva betala något extra för detta. Separata artiklar som väger över 28 kilogram kan endast skickas som en palltransport. Vänligen kontakta oss för kostnader som relaterar till palltransporter.
Tull
Importdirektiv varierar mellan länder. Det finns en risk att ditt paket vid ankomst till destinationslandet kan vara moms- eller tullpliktigt. Dessa kostnader måste du stå för. Vi kan dessvärre inte påverka detta. Vänligen kontakta din lokala tullmyndighet för information.
Obs: ovanstående gäller inte för medlemsländer i EU
Returer och/eller klagomål
Vi hoppas att du är nöjd med din beställning. Om du dock av någon anledning inte är helt nöjd eller om du av annan anledning vill annullera din beställning så kan du returnera varor i deras originalförpackning för en återbetalning inom 14 dagar av leveransen.
Av säkerhetsskäl så kan livsmedelsprodukter dessvärre inte returneras. Om du skulle motta en vara i skadat tillstånd eller produkter som inte möter kvalitetsstandarderna som kan förväntas av de relevanta produkterna, så ber vi dig att meddela oss om detta inom 3 dagar av att du mottagit dem. För detta bör du använda vår[email protected] e-postadress. Beroende på problemets natur så kommer vi försöka komma fram till en lösning genom ömsesidig dialog.